Titkok, melyek nem taníthatók. A hatalmi erők játékszerei
maradva az önkifejezés profán formáinál valóban titokzatosak. A sokszínűség
miatt az ember inkább a megosztó tapasztalattal találkozik, ahol a titok
forrását és erejét a képzelet magába, a formába vetíti. Volt szó volt az
egyetemes tapasztalatról, és mi után látható lesz, hogy mi az, ami rész
szerinti ismeretnek nevezhető, azt keresi a csoportban a rész. Az egyetemesben
a közösség a bölcsesség több forrását láthatja így a profánban, ahol gyakorta
az önértelem helyi értéke kerül az első és utolsó helyre. Másrészt, amikor az ezotéria
közös vonása ismeri a megosztó spirituális „világnézetet”, de nem fogadja el,
hogy a rész szerinti tudás korát éljük. Egységes tapasztalatként elfogadható, hogy
a profán minőség kifejezési forma, a többség mégsem számol azzal, hogy a spirituális,
vagy anyagi tapasztalat a látszat, nem egyetemes forma.
Az írások megőrizik a kilátás lehetőségét az anyagból, kitekintve
és kilépve számos ajtón, az anyagból a csoportra mutatva. Az ablakok belső
látáshoz vezetnek ugyan, az utak felé, ahol a fontos tapasztalat az anyag
magyarázata. Ott ellentmondásba kerül a titokzatosság magával, ahol az írás,
mely az egységesből származtatja magát, a rész szerintiben igazolja, épp az
értelemnek már megosztható tapasztalatát. Van titok, és lehet több, mely származtatott,
és nem bonyolult. Ritka azonban a rész szerinti kitartó belátás, ami a hatalom
mellett az abszolúttal, vagyis a véglegessel találkozást keresi. Azzal, ami
származtatott tapasztalat, az származása szerint szól.
Az anyagi látja, hogy amit maga belsővé tett, külsődlegesnek
látszik. Elfogadni a származtatott tudást világosság és vakság is, a közösségi
létfelfogás érvényesülése miatt. Az önértelmet elvetni a közösségben nem lehet,
ha az anyagra mutat, hogyha létezik egy érlelődés, akkor szükségszerű az
anyagiba való belépés hit által, vagy ennek felismerését tagadva. A holnap
hitben meg is haladhatja a ma idejét, a csődöt. A sok rész csak az időkben
lehet Egy, ha a külső részek belső Egysége létrejön. Veszélyes az anyag belső
titokzatossága, amikor a képzeletben rohamra készül a külső ellen, és területet
akar nyerni. A teremtett világ elfogadása ritka, mert nem látszik okosnak, és
egy ideig nem látható eredménnyel járó folyamat, a Teremtő szándékainak ismerete.
Egyben való Egységre vezet, aki az egységteremtés gondolati folyamatát is
elfogadja. Ha a láthatatlan létező holnap lesz ma még csak hitben elfogadott anyagi
forma, ami ma ráutaló módon lehet ismerős.
Az emberiség szellemében hasonló, a járható utak eltérősége miatt
kitérőleges is, olyan értelemben, hogy a hasonlók gyakorlatban eltérnek attól
amire vonatkoznak az elfogadott elvek. Olyan látszatáról is szó lehet, amely
igazolja a művészetet, a tudományban egy tényt, azonban annak közösségi kérdés
hiányában nem lesz ereje, nem származtatható belőle közösségi lelkület vagy
elv. És fordítva, megjelenhet a profánban a királyság egységének kimunkálása
titokzatosan, a származtató tudás annak irányát nézve előre mutat, gyakorlatra
a dinamizmusában érvényesülhet. Felemésztené magát a hatalom az anyagban, ha
mindig ellenséggel harcolna, egysége hibás tervre épülne. És a sokféle mindig
igazolná hatalmát, a közösségeinek területi vonzata miatt. A szövetségekben
képzelt emberi királyság gyakorlatilag sok olyan érékre találna, amiben mégis érvényesül
az ellenségeskedés. A rész szerintivel azonban együtt jár a bevonulás az Egybe,
az Egységesből. Egyes szám Első személyben, a lehetőség a hozott anyag
minőségét is felveti. Így vagyok az emberi titkokkal, mert kerülöm a kereső
ember miatt a királyságok csődjének részletezését.
Az önértelem hat a közösségekben, amit a lélek dinamizmusa
egyszerűsíteni akar. A Teremtőben való hit fontossága, hogy a törvény
szabályozott egységére épít, és nem mutatja királyságát, az egyetemesség más
útjain, ahol kereshető vagy feltételezhető. A lélek dinamizmusa a halottak
között ráismerhet az életre, annak okán, hogy a szellemi egység az Atya
tervének ereje lélekben és a Fiú emberségén keresztül valósul meg, egyszerűsítés
helyett önreflexióval. A királyságokon lép túl, amikor az egységet egyben látja,
akár mint a megváltói tett eredményét, vagy a nép felé mutató kegyelmi
eseményt, és szellemileg és lelkileg, személyes döntésre bízza az egységre
jutás szándékát. Hirdeti ebben a kitekintésben a gondolati eseményt, amit
számon tarthat a rész, hogy a felfedezettet az időkben szárnyaztatottnak tekintse,
így módot találjon arra, hogy az időnek kezdetét és végét ne okságban kelljen
meghatároznia.
Az önértelem olyan, mint a törött pásztorbot. Láthatóan, ha okkal
lép valaki a királyságok felé, a mögöttes elvnek elemzése nélkül, vagy a
tanítás egyszerűsége ragadja meg, nem ritkán a részletek összetettebbnek
bizonyulnak, majd az egyensúly állapotában a komplexitás csökken. Ezt mondja az
Úr: „Titkokat fogtok látni, melyek nem az én titkaim, és amik az én titkaim,
azokat gyorsan elfelejtitek. Megszólítalak újra, és nem tudhatod, merre keress.
Épp ezért kijelöltem magamban a véget és a kezdetet. Ott leszel fogadott
gyermekem, ahol az én belső időmet felfedezni engedem, így az egységben gyermek
maradsz előttem, és a kívülálló előtt is.”. Arra bizonyíték van, hogy az ember
hite, szellemi, vagy lelki érlelődése miatt látja közelinek a vég idejét, vagy
éppen a világi értékek gyengék annyira, hogy az Egységből Egyhez vezető út közel
van. A szellemi, lelki és testi érettség megfelelő szintjén álló ember itt tart,
ezért épp ekkor mondja a lélek gyermeknek az öreget is, mert az önértelem széttörte
pásztorbotját a múltban. Az Úr látja az egyetemest.
A világ, amikor eluralkodott a természeten, már nem akar
meghátrálni. Mindvégig elfogadtam az ember uralmát azon a teremtett világon,
melyben háborúk voltak, bűnözés folyt. Az ilyen körülmények között élő emberek gondjaiban
osztoztam. Az elvekkel való azonosulást, kitalációk romboló uralmát nem
fogadtam el, amik épp ezeknek a nem kedvelt eseményeknek ideológiai keretet
adtak. Egyet nem tettem, amikor olyan egységbe hívtak el, ahol visszaélnek
személyes hatalmukkal sokak. Most is arra a háborúra gondolok, ami még nem ért
véget, sőt most fog tetőzni. Ez a háború az önértelem csatája saját magával. Ha
nem a már teremtett dolgok között, hanem ezeken túl fogja találni magát az
ember a hit éjszakáján, az értelem keresi az önreflexió lehetőségét, a
személyes érlelődést. Halott a hit számára, aki a kezdeti és a végső időket, a belső
időt nem érzékeli. Az érzékek halála miatt testivé lesz az eredetben való
érlelődés, és gondozatlan a kert. A király emléke feledésbe megy. A pásztor
botja eltörni látszott, a gyermeki értelem kardélre kerülhet.
Ma képtelen megsejteni is a világ, hogy mi vár rá. Túllépve az időkön végzetet, és nem kezdetet talál. Nem akar egy halott világban egységről beszélni. A csoportérték alapján fogják hirdetni az általános értéket. Nos, itt meg van fogva az önértelem. Akik tudnak, legyenek fogadott gyermekek, és ha meg fogtok szólalni úgy, ahogy értelme lesz, ahogy én érzékelni tudom, akkor tegyétek. Keresem, a közvetítő, az idők vége előtt meg nem hallott, örömre mutató jó szavakat, a cselekvést kifejező szóban, az Igében mutatott értelmet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése