Mint egy ablakon keresztül. Az Atya kinyilatkoztatása Jézusban
történelmi esemény, emberi léte miatt történeti tények sorozata és élete így a
leírásokban megtalálhatóan folytatódik a jövőben. Mintegy álmot látva alvás
közben sem értheti az értelem, csak az Atya által elküldött vigasztaló Lélek
által, hogy amihez éber módon lesz köze az embereknek, az ma is élővé tehet. A
gyermek az Igéket elsőre csak olvassa, kis mértékben értelmezi. Ahogy a profán
természetű önreflexióban a hatalom által korlátozott felnőtt, ha kívülállóként
nézhet ki otthona ablakán, maga sem nem tud egységre jutni, a kifejezésben
belátni sem kinézni, segítség nélkül. Az álmok értelme olyan, ahogy az ajtó
titka is, és az ablaké, belső képzetek következménye. Magyarázatra várunk, ahogy
az irgalom ajtaja is, majd a kegyelem jelében tárul fel az Atya közelében. Ahogy
látás értelmét tesszük helyre az álom után, akár egyikkel a másikat értelmezve,
a leírásokban a történetek egészében, nem rögtön tárják fel értelmüket. Ez
esetben a belső világ, ahogy a külső is vakablak, ahogy tanulásnak sincs fénye.
Értelme lehet a tanításnak, viszont ahogy van a munkában is, ha el tudunk
vonatkoztatni a hálózati determinációtól. Amikor álomban láttam, hogy rengeteg
ember néz befelé olyan ablakon, ami be van falazva, megijedtem. Ahol a régi
időkben ki lehetett látni, sok a visszatérő, de ha már nincs kilátás, csak
tévképzetek elleni kritika van. Ahol a régi képzeteket látja bele a külvilágba
a történeteket olvasó, a befogadást és az értelmet kereső. Egyedül az Atya nem
változik, de örökségének felismerése az írásokban, így a Fiú öröksége is, és a
Szentlélek által megtalálható értelmes világfelfogás. A szakrális és a profán
más módon fogalmaz a szóban, iránya tér el a meggyőződés az egység irányába
mutató kivetítéstől. Az Egység ezért sem olyan, mint a hálózati függésben a
közös nevező. Amit az ajtóról mond az Úr, vagyis a királyságba való belépésről
kijelenti, hogy a bent lét nem csak kegyelmi esemény, mert az Emberfia
személyesen jelenik meg ma is, és akkor természetes, ha a kilépés a profán
elhívás szerint történik meg. A befalazott ablak lehet a tévedés belátása, ha a
képzeteken így marad meg, ahogy a tévképzet megfejtése is lehet ugyanakkor,
amikor egy láthatatlan anyagi túlvilág felől van képzetünk. Ami elmondható
tehát szóban is, ha van lelki érintettségre válasz a profánban. A megnyilvánuló
egységben, a Szentlélek eljövetele, érintése lesz az első jel. Már nem csaphatjuk
be a világot, se magunkat, ha tapasztalat lesz a ma talán láthatatlan tény.
A régi és az új történelem visszatekinthet a kezdetre, és előre
mutathat a vég felé és összefüggő. Ugyanekkor felszínre kerülhet, hogy személyes
történeteink tartalma is összefüggést matat a tudománnyal, amennyiben az
elbeszélt történetek sokszínűek. A vég és a kezdet keveredik a beszélt
hagyományban, mely a gondolati egységben éri el célját. Ahhoz, hogy elbeszélt
történetek után kialakuló képzetek alapján egység alakuljon ki, csak apró lépéseket
kell tenni. Belátva, hogy a történet nem történelem. A világ magától nem
magától érti a szűkebb gondolati egység képzeteit, ami annyit jelent, mint ami
egy partíció helye abban az egységben, ami tágítható. A történet végének
részlete értelmezni fogja a kezdetek részletét, mint egy gyermek szemével. Ha
csak kis mértékben, mint tanítás közben, állításról állításra haladva a mesében.
Akinek belső életét befolyásol, azoknak módja van arra, hogy felismerjék
magukban a gyermeket, aki tanítani tud. Felnőttségében a történelembe öregszik
az ítélkező világ, ha történetek és mesemondók ellen beszél.
A látás értelme, és a régi hiba. Az, hogy létezik Egy az Egységben,
ez a tény, amit három vallás írott tanításában fogad el, és értelmez, kevés
ahhoz, hogy a világ maga is így fogja fel az embert. Hogy miben egységes a világban
egy ember számára a lelki és képzeleti valóság, ez nem ismert, csak
kikövetkeztető a történelemből, a tudományból, az irodalomból. A „láthatatlan”
szellemi természet önmagára reflektál. Profán módon a hatalomra, és annak
anyagára kitérőlegesen, a szellemi környezetben hálózat vezérelvére részletesen,
de mindkét esetben lelki befolyás által. A megállapítások éppen leírják a
szakrális természetét is, ez egyszerű belátás után nem kérdés. Az Atyára mutató
írások megismerése után következtethetünk arra, ami nem csak szellemi
természetű. Az értelmi természetű mélyebb ismeret átadása itt a Fiúban
lehetséges. A testi és szellemi, már felnőtt tudat, az érlelődésben lelki módon
is kiismeri világot, miközben a keretek határozzák meg, mit tart helyesnek. Ugyanez
történik a Lélek elküldése után a tanítványokkal. Ha képzeleti ablakunk már a
fejlődés eszköze, akkor nem egy ház falában, hanem a belsőben van. Nem, ahogy
az ajtó a gyermeki képzeletben, egy megjelölt helyen, hova visszatér, vagy ahol
bezárva érzi magát, a képzelet belső ismereti eszköz, de meg is határoz
irányokat, mint a Paradicsomban az élet fája. Jól funkcionál az értelem, ha gyümölcse
megmutatja milyen ajtókat nem fogunk elérni, és melyeken érdemes bemenni. Belátható
a lelki értelem adományával a paradoxon, amikor a nagy tanítót közeli, vagy távoli
megkerülhetetlen hatalomnak mondjuk, ahogy az atyát szellemi lénynek képzeljük,
és láthatatlannak nevezzük. Ez a gyerekkori régi hiba, a kegyelem felismerével,
vagy elutasításával is meg van bocsájtva, értelmes módon minden élő embernek. Ilyen
módon tagadhatatlan, hogy amikor magatok nem vagytok irgalmasok, és a
bűnbocsánatot nem gyakoroljátok, az egység számára is elöregszik belső
emberetek. Ha a mi egységünk a mások bűnében elöregedett szellemet nem kelti
fel álmából, akkor vak vezet világtalant. Ilyen történeteink nem voltak, ma
hibásnak nevezzük, ha vannak, de nem illúzió, hogy vannak történetek, amit az
ellenség fogalmaz meg az ellenséggel szemben. Vagyis, ha úgy követ el bűnt
valaki, mint ami szabaddá teszi, akkor feltételezhetően rejtőzködően élve,
egyességre is juthat az ellenséggel is, ha hatalomra törekszik. Ragaszkodik az
önigazoláshoz, aki a fogadott gyermekséget eltagadja, a történetben hallja,
hogy az őseredet az ős öregség felé tart, akkor maga is kevés lesz magának.
Természetes, és nem rendkívüli, hogy az ember már ma is képes önmagától
elvonatkoztatni egy összefüggő világtól, és társakat talál, és hall új
történeteket. Amikor az átlényegülés útján van, kiscsoportban talál nyitott
képzeleti ablakot magának, és ráláthat magára is. Ezt nevezi visszaható
okságnak a természetben, és az önismereti logika változásának, ha időben a
kiscsoport egységével azonosul, vagyis épp ezért a birodalmi oksági
tapasztalatokra is reflektál, a töredezett valóság részleteibe ütközve. Noha az
ember képes lenne átlényegíteni a testvéri szövetséget, ha a profán világ elismerné
az kiscsoport egységét. A közösségi erők, a birodalmi logikával ellentétben belső
történéseikre reflektálnak. Visszavezethetik a fogadott gyermekek az Atyai terv
kereteihez az Emberfia királyságába. Az önreflexióban érzékelt külső és belső valóságban
tehát felismerhető a számára rendelt belső idő, amelyben a korai, és késői idők
viszonyát is kivetítheti. Mégis választhat, hogy inkább arra reflektál, ami
hatalmi érték, és nem fogadja el, hogy az Emberfiát épp azért emelték a fára,
hogy behatoljon a profán világ szívébe, ahogy az Atyai tervben megvan. A profánból
kiemelt gyermek a történelem és a történetek origójába került.
A fogadott gyermekségben érthetö ami az idők teljessége idején bekövetkezett, és folytatódik ma is a Lélek működésének elfogadásával, hogy van egy minden nehézség közt szerető Isten, az Atya, aki ember lett értünk a Fiúban. A fiú, akinek eljövetele közel van, ma is keresi a kapcsolatot velünk, öröksége a halál legyőzése miatt a mienk, mert a kereszten fel lett emelve értünk, majd látásunkban és szellemünk számára tanította feltámadását. Amíg két lehetőség van a felismerésben, két út van előttünk a tagadásban is, és bármelyik kapcsolati formát választjuk, az út közösségbe vezet. A bűnök ellenére az atyai irgalom ma is érvényes tény, amivel élhetünk, mégis amikor az idők véget érnek, és a jövőben ez a lehetőség nem lesz meg, és ítéletre kerül sor, ami nagyon közel van. Az egység, ami ezután valósul meg már nem rész szerinti. Egy elhívás lesz, a tűz, ami a következőkkel kapcsolatos elküldés is, és a kezdetek lelki tűzére visszanézés lesz. Akinek lesz belátása, és olyan is, akinek nincs, figyeljen mikor az idő előre halad, csukja be ablakát az idők végén, mert a világ történetét nem a történelem írja.
Lelki figyelmeztetés és szellemi látás irányul ma az emberek felé, aminek vége van. Annak nem célja, hogy a fogadott gyermekek egységét, majd a tűzben próbált ítélkezés lényegét megkülönböztesse, akit a bekövetkező esemény a régi emberrel kapcsolatos tervként értékeli. A profán világ tüze kicsi, rész szerinti, természetét lehet részletezni, melyik éget ki, és amelyik emel meg, mint szeretetláng. A kiégett világ folytonos tűz iránti igényét, az önigazolásba kényszerült tudat harcát, már test nélkül is, sokszor gonosz szellemi erők táplálják. Épp ezt utasítja el a munkás logika akkor, ha az emberségesre maszkírozott önmegvalósítót már hidegen hagyja a világ meghasonlása. Ha a nagy háború megtörténik, ennek vége egyeseket foglalkoztat, hogy mi van utána az egységgel. Örökségetekre nézzétek. Értsétek meg, a három, egy istenit hirdető vallás is a profán világban fogja az egyet, az egységben megérteni.
Lelki figyelmeztetés és szellemi látás irányul ma az emberek felé, aminek vége van. Annak nem célja, hogy a fogadott gyermekek egységét, majd a tűzben próbált ítélkezés lényegét megkülönböztesse, akit a bekövetkező esemény a régi emberrel kapcsolatos tervként értékeli. A profán világ tüze kicsi, rész szerinti, természetét lehet részletezni, melyik éget ki, és amelyik emel meg, mint szeretetláng. A kiégett világ folytonos tűz iránti igényét, az önigazolásba kényszerült tudat harcát, már test nélkül is, sokszor gonosz szellemi erők táplálják. Épp ezt utasítja el a munkás logika akkor, ha az emberségesre maszkírozott önmegvalósítót már hidegen hagyja a világ meghasonlása. Ha a nagy háború megtörténik, ennek vége egyeseket foglalkoztat, hogy mi van utána az egységgel. Örökségetekre nézzétek. Értsétek meg, a három, egy istenit hirdető vallás is a profán világban fogja az egyet, az egységben megérteni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése